Login   Contact
  Contact
  Intrebari frecvente
© Comtec Net SRL



1.Cine suntem noi?
2.Ce putem face pentru dumneavoastră?
3.De ce să folosesc mesageria electronică comercială standard?
4.Care sunt avantajele comerciale ale utilizării mesageria electronică comercială standard?
5.Ce presupune mesageria electronică?
6.Ce este TECNET®?
7.Cum funcţionează TECNET?
8.Cum este asigurată securitatea şi confidenţialitatea transmisiilor de date?
9.Cum este asigurată siguranţa datelor comerciale?
10.Cum se realizează schimbul de informaţii?
11.Care sunt tipurile de documente comerciale care pot fi tranzacţionate prin serviciul TECNET®?
12.Cum pot integra sistemul TECNET în aplicaţiile interne ale companiei?
13.Cum aflu că am primit un mesaj?
14.Care sunt cerinţele tehnice pentru utilizarea sistemului?



1. Cine suntem noi?
În 1992, COMTEC NET a luat fiinţă cu obiectivul de a introduce pe piaţa româneasca sistemele moderne de gestiune a lanţurilor de distribuţie.
COMTEC NET este o companie cu o puternică dorinţă de îmbunătăţire a modului în care partenerii de afaceri comunică în cadrul tranzacţiilor comerciale prin adaptarea tehnologiilor existente la cerinţele pieţei autohtone.
În viziunea noastră, orice afacere, indiferent de dimensiunea sa, trebuie să-şi poată permite să beneficieze de ultimele tehnologii de comunicaţie electronică B2B, pentru a reduce costurile şi a creşte vânzările.
Într-un mediu de afaceri din ce în ce mai complex şi asaltat de noi tehnologii, trebuie să lucraţi cu soluţii verificate, sigure oferite de o companie căreia îi puteţi acorda încrederea dumneavoastră, care vă poate ajuta să obţineţi beneficii maxime, utilizând propriile soluţii alături de noile dezvoltări tehnologice.
Noi vă oferim ani de experienţă în lucrul cu parteneri şi clienţi din diverse sectoare industriale, o garanţie că soluţiile noastre sunt realiste din punct de vedere tehnic şi economic.


2. Ce putem face pentru dumneavoastră?
Pentru întreprinderile mici şi mijlocii oferim asistenţă completă „end-to-end” în toate aspectele comunicaţiei electronice cu partenerul de afaceri, furnizând soluţii care se potrivesc cerinţelor şi bugetului dumneavoastră. De exemplu, unul dintre marii distribuitori vă poate cere să acceptaţi comenzi sau să furnizaţi facturi pe cale electronică. Tradiţional, aceasta presupune instalarea şi utilizarea la propriul sediu a unui sistem hardware şi software complex, ceea ce implică costuri mari. COMTEC NET face acest proces mai accesibil pentru dumneavoastră prin soluţia de mesagerie electronică comercială TECNET. Noi ne ocupăm de EDI pentru ca dumneavoastră să vă puteţi ocupa de afaceri!


3. De ce să folosesc mesageria electronică comercială standard?
În această lume în rapidă şi continuă mişcare, mesageria electronică comercială standard este o parte integrantă vitală a tranzacţiilor comerciale.
Acolo unde tranzacţiile comerciale se realizează prin poştă, fax sau telefon şi poate chiar electronic dar de o manieră nestandardizată şi fără procesare automată, este necesară introducerea manuală a datelor în aplicaţiile interne. Această operaţiune produce erori, întârzieri şi, inevitabil, o creştere a costurilor operaţionale.
Cuplând utilizarea mesageriei electronice comerciale standardizate (EDI) cu o identificare corectă a produselor prin Numere Globale de Articol Comercial (GTIN) şi a locaţiilor prin Numere Globale de Locaţie (GLN) veţi pune bazele unui ciclu comercial mai eficient şi mai responsiv.
Companiile care decid să treacă la comerţ electronic utilizând mesageria electronică comercială standard şi sistemul de identificare ECN.UCC vor fi recunoscute drept parteneri cu care este uşor să faci afaceri.


4. Care sunt avantajele comerciale ale utilizării mesageria electronică comercială standard?
Standardizarea proceselor curente de afaceri generează beneficii comerciale reale cum ar fi crearea unui model comercial consistent pentru orice lanţ de distribuţie. Astfel, companiile ce lucrează împreună sunt capabile să-şi alinieze procesele comerciale, ceea ce va avea ca rezultat reducerea stocurilor şi a costurilor pe lanţul de distribuţie în ansamblu. Utilizarea mesajelor comerciale electronice standard ce pot fi prelucrate automat duce la evitarea unor costuri şi a unor erori inutile. Acestea sunt avantajele de bază, imediate ale utilizării EDI. Pe lângă acestea, printre beneficiile pe termen scurt şi mediu ale trecerii la comerţ electronic putem menţiona:
-Analiza practicilor curente de afaceri şi determinarea celor mai bune practici
-Reducerea costurilor de comunicaţie între companii
-Reducerea timpilor de aşteptare
-Reducerea capitalului de lucru – îmbunătăţirea fluxului de bani
-Declanşarea proceselor de retehnologizare a afacerii
-Reducerea nivelului stocurilor şi a numărului de articole lipsă din stoc
-Îmbunătăţirea ciclului comercial prin livrarea „just-in-time”
-Transformarea companiei într-un partener comercial preferat, cu care este uşor să faci afaceri
-Răspuns îmbunătăţit la schimbarea cerinţelor şi aşteptărilor consumatorului.


5. Ce presupune mesageria electronică?
Mesageria electronică funcţionează optim când procesele tehnice şi organizaţionale implicate sunt total integrate cu sistemele informatice interne. Tehnic, comunicaţiile electronice solicită un canal de comunicaţie şi capabilităţi de transformare a datelor. În plus, este necesar un acord între companii pentru utilizarea unei mesagerii comerciale standard.


6. Ce este TECNET®?
TECNET®, marcă înregistrată a societăţii COMTEC NET, este o soluţie de Web EDI, un serviciu profesional de comunicaţii electronice comerciale sub standard EDI/EANCOM. Este prima soluţie de EDI disponibilă pe piaţa românească.
Aplicaţia este construită pe baza experienţei acumulate de-a lungul timpului şi utilizează la maxim cerinţele pieţei, fiind un sistem care permite accesul la EDI printr-o singură interfaţă cu toţi retailerii înregistraţi.
TECNET® conectează furnizorii cu partenerii lor comerciali, distribuitorii, fără a necesită existenţa unor dispozitive hardware sau software sofisticate şi fără a cere utilizatorului cunoştinţe de EDI. Soluţia permite furnizorilor, indiferent cât de mici, să comunice prin EDI cu partenerii, indiferent cât de mari, făcând disponibile cele mai noi tehnologii la costuri minime.


7. Cum funcţionează TECNET?
Serviciul TECNET® este asigurat de o infrastructură „mission critical”, infrastructură bazată pe un Data Center echipat cu servere IBM şi BULL ZENITH alături de infrastructura IP şi router-ele CISCO ce servesc partea de acces în reţeaua COMTEC NET.
Accesul IP la Data Center-ul COMTEC NET este oferit de către partenerii noştri RDS, cu acces redundant la WAN, fapt ce conferă un uptime mai mare de 98.5% pentru serviciile oferite.
Infrastructura hardware, alături de o monitorizare continuă şi de colectivul tehnic de excepţie, asigură calitate profesională serviciilor oferite către partenerii şi clienţii noştri.


8. Cum este asigurată securitatea şi confidenţialitatea transmisiilor de date?
TECNET utilizează, pentru transmisia WEB, cea mai performanta soluţie la nivel mondial: Verisign Secure Site Service.
Peste 93% dintre cele mai mari 500 de companii din lume folosesc Certificatele SSL VeriSign pentru a cripta, tranzacţiile electronice comerciale sau private. Acest mod de criptare este cel mai puternic mod de criptare disponibil pentru serviciile publice.


9. Cum este asigurată siguranţa datelor comerciale?
Implementarea serviciilor securizate de comunicaţie presupune, conform standardelor în vigoare, o stocare sigură a datelor. Datele comerciale tranzacţionate prin serviciul TECNET sunt stocate pe medii neperisabile pentru o perioada de 10 ani şi, online, în baza centrală de date, timp de 5 ani.
Pentru a stoca aceste informaţii, serviciul TECNET, utilizează o baza de date ORACLE de ultima generaţie, baza de date ce permite, alături de un acces rapid al persoanelor autorizate la aceste date, o stocare sigură şi îndelungată a acestora.
Pentru situaţiile limită este implementată o strategie de BACKUP completă ce permite salvarea automatizată a tuturor datelor importante, salvare incrementală zilnică pe mediu ce poate fi şters şi, săptămânal, completă pe medii ce nu pot fi şterse, ambele medii sunt stocate in seif.


10. Cum se realizează schimbul de informaţii?


11. Care sunt tipurile de documente comerciale care pot fi tranzacţionate prin serviciul TECNET®?


12. Cum pot integra sistemul TECNET în aplicaţiile interne ale companiei?
Serverul TECNET asigură stocarea, şi istoricul mesajelor pentru fiecare utilizator. Mesajele pot fi salvate în format PDF sau TXT pentru a fi importate şi integrate în aplicaţiile locale.


13. Cum aflu că am primit un mesaj?
Serviciul TECNET este prevăzut cu un sistem de avertizare prin e-mail, creat în urma solicitărilor utilizatorilor şi considerat de aceştia o componentă esenţială a sistemului.


14. Care sunt cerinţele tehnice pentru utilizarea sistemului?
Un calculator compatibil IBM cu următoarele caracteristici:
-Procesor Pentium I sau mai nou
-Memorie RAM minim 64 Mb
-Spaţiu liber pe disc 40 Mb
-Placa video si monitor care să permită o rezoluţie de min. 800x600
-Imprimantă pentru tipărirea rapoartelor
-Conexiune Internet
-CDROM pentru instalarea aplicaţiei
-Sistem de operare Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows 2000, Windows XP.